close

  • Być wiernym Ojczyźnie mej, Rzeczypospolitej Polskiej

     

  • AKTUALNOŚCI

  • 28 sierpnia 2017

    Po raz pierwszy w historii twórcy polskich gier video, zaprezentują się podczas jednych z największych targów w Ameryce Północnej Fan Expo Canada. Dzięki Fundacji Indie Games Polska i Konsulatowi Generalnemu Rzeczypospolitej Polskiej w Toronto, do Kanady pojedzie sześć polskich studio.

    11 bit studios zaprezentuje Frostpunka, Bloober Team  - Observera, The Moonwalls pokaże Bohemian Killing, Pigmentum Game Studio -Indygo, Dev4Play da pojeździć w Professional Offroad Transport Simulator, będzie też Fuero Games z Winions oraz Bushy Tail. Twórcy gier będą się promować na wspólnym stoisku „GamesFromPoland”. Targi rozpoczynają się 31 sierpnia i potrwają do 3 września. Organizatorzy zapowiadają, że podczas czterech dni targowych, przewinie się  ponad 100 000 ludzi.

     

    11 bit studios. W 2009 grupa branżowych weteranów połączyła siły i założyła 11 bit studios. Przed wyruszeniem w drogę zebrali drużynę, a po roku narodziło się nasze pierwsze dziecko – Anomaly Warzone Earth. Gra szybko odniosła sukces, osiągając dobre wyniki sprzedaży i zdobywając prestiżowe nagrody, w tym Apple Design Award. To był dopiero początek. Anomaly 2, Anomaly Korea oraz kolejne nasze tytuły, powtórzyły sukces debiutu. Wzmogło to nasz apetyt i w 2012 zdecydowaliśmy się na większe przedsięwzięcie.  W chwili obecnej This War of Mine nadal świetnie się sprzedaje, będąc jedną z najbardziej docenionych gier niezależnych ostatniej dekady. Nasz kolejny duży tytuł, Frostpunk, zbliża się wielkimi krokami i wiecie co? Coś nam mówi, że to będzie nasz kolejny kamień milowy. Chcemy wytyczać ścieżki, bo sprawia nam to znacznie większą frajdę, niż podążanie wydeptanym szlakiem. Jasne, po drodze się trochę bardziej uchetamy i możemy kilka razy obrócić mapę, ale koniec końców widok ze szczytu będzie znacznie bardziej satysfakcjonujący. Wkrótce sami powiecie nam, czy osiągnęliśmy to, na co liczyliśmy. Tymczasem uruchomiliśmy program wydawniczy, który pomoże deweloperom z całego Świata. Jego pierwsze owoce już ujrzały światło dzienne , a wkrótce pojawią się kolejne.

     

    Bloober Team. Historia Bloober Team rozpoczyna się w 2008 roku, kiedy to firma została założona przez Piotra Babieno i Piotra Bielatowicza. W ciągu pierwszych kilku lat działalności zespół koncentrował się tworzeniu gier na zlecenie. Pierwszym opracowanym przez niego tytułem było HISTORY: Egypt Engineering an Empire, wydane w 2010 roku na PlayStation Portable, Nintendo DS oraz komputery osobiste. W tym samym roku światło dzienne ujrzały jeszcze trzy produkcje: mowa o Hospital Havoc opracowanym z myślą o konsoli Nintendo DS, a także o wydanych na komputery osobiste Music Master: Chopin - Rock oraz Music Master: Chopin - Classic. Pierwszy przełom w działalności zespołu nastąpił w 2012 roku. Wtedy to światło dzienne ujrzało A-Men, oryginalna gra logiczno-zręcznościowa, czerpiąca garściami z dorobku popularnego cyklu Lemmings. A-Men było pierwszą grą niezależną, jaka towarzyszyła premierze konsoli PlayStation Vita, a z czasem doczekało się konwersji na PlayStation 3 oraz PC. Produkcja spotkała się z umiarkowanie ciepłą reakcją graczy i recenzentów, jednak zyski z jej sprzedaży, a także pieniądze, jakie studio otrzymało w zamian za przygotowanie konsolowego Alien Breed (które trafiło na PlayStation 3 i PlayStation Vita w 2013 roku), pozwoliły na opracowanie kolejnej produkcji. Wydane w tym samym roku Deathmatch Village (również na PlayStation 3 i PlayStation Vita) stanowiło oryginalną hybrydę gry strategiczno-zręcznościowej i produkcji typu MOBA. Jeszcze w tym samym roku ekipa postanowiła powrócić do jednej z posiadanych przez siebie marek i opracowała kontynuację A-Men (na komputerach osobistych A-Men 2 pojawiło się dopiero w 2015 roku). Wraz z PlayStation 4, w sprzedaży zadebiutowało kolejne dzieło studia. Gracze i recenzenci nie pozostawili jednak na Basement Crawl suchej nitki. Twórcy postanowili jednak naprawić i znacznie rozszerzyć swój produkt, by wydać go niecały rok później pod zmienioną nazwą – BRAWL. Mowa o oryginalnej grze akcji, nawiązującej do klasyków pokroju Bombermana i Spy vs Spy. Wprowadzone przez deweloperów zmiany i usprawnienia znalazły odzwierciedlenie w znacznie wyższych ocenach. W 2014 roku zespół zapowiedział Scopophobię, czyli grę zręcznościową z elementami skradanki, której akcja miała się rozgrywać w XIX-wiecznym Londynie. Gracze mieli przejąć kontrolę nad dziećmi usiłującymi unikać śmiercionośnego spojrzenia bazyliszka grasującego po mieście. Jak dotąd projekt nie doczekał się realizacji; zamiast tego autorzy poświęcili się pracy nad innymi pozycjami. Zdobyte doświadczenie pozwoliło deweloperom na rozwinięcie skrzydeł. Pierwszą jaskółką zwiastującą nowy rozdział w historii studia było Layers of Fear, wydane w 2016 roku na komputerach osobistych, PlayStation 4 oraz Xboksie One. Mowa o pierwszoosobowej grze przygodowej utrzymanej w konwencji horroru. Produkcja, dla której źródło inspiracji stanowiło XIX-wieczne malarstwo i architektura, pozwalała graczom wcielić się w niezrównoważonego psychicznie malarza próbującego za wszelką cenę dokończyć swe ostatnie dzieło. Całość była przesycona mroczną, psychodeliczną atmosferą, w której kreowaniu dużą rolę odegrała klimatyczna oprawa audiowizualna. Sukces odniesiony przez ten tytuł popchnął deweloperów nie tylko do stworzenia oficjalnego dodatku zatytułowanego Inheritance, lecz także do rozpoczęcia prac następnym projektem. Observer to kolejna produkcja w portfolio firmy reprezentująca gatunek horroru. Tym razem jednak akcja została osadzona w cyberpunkowych realiach, a w roli głównego bohatera obsadzono policjanta potrafiącego hakować ludzkie umysły. Źródło: http://www.gry-online.pl/

     

    The Moonwalls – jednoosobowe studio Marcina Makaja. Z wykształcenia ekonomista i prawnik. Studio do tej pory wydało następujące gry video: The Secret of Moonwall Palace – Magic Can Be a Crime (iPhone, iPad, Mac). The Secret of Moonwall Palace – Murder on the Mumbai Express (iPhone, iPad, Mac)

    The Secret of Moonwall Palace – Viva La Future Revolution (iPhone, iPad, Mac), The Secret of Moonwall Palace – Complete Edition (iPhone, iPad), Wake up Mr. Moore! (iPhone, iPad, Mac), Orient Express – Blood and Diamond (iPhone, iPad, Mac), Road Wars (iPad), Ashes & Roses (iPhone), The Secret of Moonwall Palace – Complete Edition (Mac)
    Dwuwymiarowa, klasyczna przygodówka – jeszcze bez tytułu (iPhone, iPad, Mac)
    Gra typu line drawing – jeszcze bez tytułu (iPhone, iPad). Na targach FanExpo, Marcin zaprezentuje swoją najnowszą produkcję Bohemian Killing.

     

    Pigmentum Game Studio – niedawno założone polskie studio, które tworzy zespół młodych utalentowanych i kreatywnych studentów. Ich najnowszym osiągnięciem jest stworzenie gry podejmującej problem depresji.  „Indygo” to gra narracyjna z elementami gry przygodowej rozgrywająca się w jednym pomieszczeniu, której akcja toczy się tylko w jednej lokacji — pracowni malarskiej. Akcja Indygo skupia się wokół historii malarza, który cierpi na depresję. Jednym z objawów jest postępująca izolacja. Główny bohater od trzech miesięcy nie opuścił swojej pracowni. Osobą, która pomaga mu przetrwać ten ciężki czas, jest jego druga połówka Anna. Dla każdej ze stron oczywistym stało się, że stan zawieszenia nie może trwać wiecznie. Nadszedł moment, aby znaleźć wyjście z impasu. Tylko od gracza zależy, jak potoczą się jego dalsze losy bohatera. Głównym motywem gry jest depresja i towarzyszący jej stan izolacji. Indygo jest próbą zilustrowania, czego mogą doświadczać osoby cierpiące na zaburzenia nastroju. Gra ma przeciwdziałać stygmatyzacji osób chorych. Podczas rozgrywki gracze zobaczą świat oczami głównego bohatera. W grze można natknąć się na wiele zagadek do rozwiązania oraz komunikować się ze światem zewnętrznym za pomocą listów. Poprzez wgląd do dziennika gracze będą mogli poznać myśli i uczucia bohatera. Bardziej dociekliwi będą natomiast mogli odnaleźć dodatkowe wskazówki spajające historię w całość. Oprawa audiowizualna została wystylizowana w taki sposób, aby korespondowała z emocjami i stanami psychicznych bohatera. Świat gry zmienia się w zależności od nastroju malarza. Gra posiada kilka zakończeń. To jak skończy się opowieść, zależy od pozornie błahych decyzji podejmowanych w trakcie rozgrywki. Odbiorcy sami mogą zdecydować, jak potoczy się historia bohatera.

     

     

    Dev4Play – Warszawskie studio, które tworzy grupa pasjonatów programowania. Podczas Fan Expo w Kanadzie, będą promować ich najnowsze osiągnięcie: grę Professional Offroad Transport Simulator. Professional Offroad Transport Simulator jest grą, która łączy w sobie przewożenie ciężkich ładunków z offroadem. Używaj starych ciężarówek do przewożenia wybranych ładunków do miejsc odbioru.  Poszerzaj swoją kolekcję poprzez kupowanie ciężkich maszyn i koparek, które pomogą ci dostarczać towary do miejsc docelowych. Na swojej drodze napotkasz wiele przeszkód. Pamiętaj, aby zaopatrzyć się w wyciągarkę – bez niej możesz utknąć po drodze. Ładuj swój pojazd wybranymi towarami (drewnem, kamieniami, wodą, beczkami, belkami, żwirem, paletami). Za każdą przesyłkę otrzymasz zapłatę.  Nabywaj nowe, potężne pojazdy: offroadowy pojazd z wyciągarką, ciężarówkę z przyczepą na drewno i cysterną, offroadowe auto 6×6 z najmocniejszą wyciągarką lub ciężarówkę z podwójną przyczepą. Możesz też  ulepszać pojazdy, które już posiadasz. Będziesz miał okazję poruszać się po dwóch mapach. W grze dostępny będzie tryb “freeride” z możliwością zapisywania gry. Dostępne będą regularne update’y z nowymi autami i rozszerzeniami. Źródło: FatDogGames

     

    Fuero Games  jest studiem specjalizującym się w produkcji gier mobilnych i przeglądarkowych rozgrywanych w czasie rzeczywistym. Firma mieści się w Warszawie i zatrudnia ok. 40 utalentowanych specjalisów branżowych pałających pasją do gier. Fuero ma doświadczenie w pracy nad dużymi tytułami z milionami odbiorców takich jak marka "Wiedźmin", a także produkcji własnych gier. Na kanadyjskich targach, zaprezentują Winions oraz Bushy Tail, a tak że znaną już polskim odbiorcom grę Lewandowski.

     

     

     

     

     

     

    Drukuj Drukuj Podziel się treścią: